Olvasom, több helyütt is, hogy perlik a Magyar Államvasutakat. Kártérítésért. Merthogy annak idején, több mint hatvan éve, jelentős szerepet vállalt a zsidók deportálásában azzal, hogy marhavagonjaiban szállították szerencsétlen embereket a halálba. Ezért most a felperesek 1700 millárd forintos kártérítést követelnek a MÁV-tól. Holokauszt-túlélők, illetve azok leszármazottai. Magyarok, akik egy chicagói bíróságon nyújtották be keresetüket. Valószínűleg csak azért, mert sem ők, sem a chicagói bíróság nincsenek tisztában a Magyar Államvasutak jelenlegi helyzetével. Szárnyaszegett társaság, amelyikről még egy hámló bőrdarabot sem lehet lenyúzni, hiszen még a szárnyvonalainak egy részét is kénytelen volt megszüntetni, lévén azok ráfizetésesek. Ámbár meglehet, erre csak azért került sor, hogy a vállalat végre haszonnal működjön, legyen miből kifizetni azt az 1700 milliárdot.
Bányai Tamás jegyzetei
2010.02.14. 16:55
Miért nem a BKV?
Olvastam, nem csupán a cikkeket, de a hozzászólások egy részét is (többszáz ilyen volt, hasonló stílusban, szükségtelennek véltem mindegyiket elolvasni). Ezekre most nem térek ki, kényes téma. A holokauszt mindig kényes téma, feltehetőleg az is marad, amíg a világ világ. Ha egyszer netán a Mars vagy más távoli bolygók lakói felkeresik sárgolyónkat, az emberiség nem evvel fog dicsekedni. Vannak akik vehemensen tagadják, hogy valóban megtörtént - józan emberi ésszel tényleg felfoghatatlan, ámbár mégis valóság, az ember sok mindenre képes -, aztán akadnak, akik csak a számokkal szállnak vitába, nem ennyi meg annyi, hanem jóval kevesebb (mintha az sokat változtatna a lényegen), így is elég tragédia, nem kell még jobban felfújni. Aztán léteznek olyanok is, akiknek tragédia, világégés, népírtás, tömeggyilkosság meg ehhez hasonlók, a valóság talaján maradva nem jelent mást, csak egy lehetőséget pénzszerzésre. Ami megtörtént az megtörtént, ezen már az isten sem tud változtatni, az elpusztított szerencsétleneknek már úgyis mindegy, legalább mi lássuk ennek valami hasznát.
De miért pont a MÁV?
Perelhetnék ezek az emberek a BKV-t is, csakhogy arra semmi alapjuk, esélyük nincs. A BKV, illetve annak korabeli jogelődje, a Beszkárt nem vett részt emberek ezreinek deportálásában. Annak ellenére sem, hogy állítólag a nyilasok között nagyon sok volt a kalauz, váltókezelő, villamosvezető és remízmunkás. Mégis, a pályaudvarokra gyalog terelték megsemmisítésre szánt áldozataikat a nyilasok és a velük rokonszenvező csendőrök, katonák. Vidéken pedig nagyon kevés helyen járt villamos.
Így aztán a Beszkárt-BKV, nem úgy, mint a MÁV, most megússza. Nagy szerencse ez a holokauszt tragédiában. Tessék elképzelni, ha nem csak a MÁV, de a BKV is térdre kényszerűl. Az a BKV, amelyiket már amúgy is megroggyantottak élelmes vezetői. Teljesen megbénulna az ország közlekedése. Ami persze még így is bekövetkezhet, ha a Magyar Államvasutakat fizetésre kötelezik. Járhatunk majd gyalog, mint a földhözragadtak.
1 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tarheel.blog.hu/api/trackback/id/tr301757672
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
JonC 2010.02.16. 08:23:03
témába vágó cikk (a címe ellenére nem fröcsögés) -> raktalicska.hu/2010/02/15/hazug-zsidok/