Legyen...

Legyen a blog neve Tarheel. Lehet, hogy nem velős, de rövid. Ez a beceneve Észak-Karolinának (Tar Heel State 9), s ha már itt lakom, akkor...

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • kisslaki lászló: Én azért árulnék búcsú(fél)cédulákat is akciós áron. Diákoknak, katonáknak - na meg íróknak félpén... (2011.02.20. 11:39) Digitális bűnbocsánat
  • kisslaki lászló: Isten nyugosztalja a nénit. Bárcsak küldene az ég helyébe, még pár ilyen áldott lelket. Kegyes sz... (2010.12.09. 10:37) Jótét lelkek
  • (jud): Tamás! Én ötöst adok! :) :) :) (2010.05.07. 20:09) Történelmi tétel
  • hacsu: Magyarország esetében inkább országblamázsról kéne beszélni. (2010.03.08. 15:09) Országimázs
  • (jud): Hogy stílusos legyek: Csak tisztelegni tudok! :) (2010.02.25. 11:27) Tábornokok végórája

Bányai Tamás jegyzetei

2009.10.10. 20:04 Regénytár

Hatékony reklám

Biztosan sokan tudják, egy árut vagy szolgáltatást nem elég meghirdetni. A hirdetésnek – ahhoz, hogy eredményes legyen – meg kell találni a célközönséget. Egy hentes feleslegesen költi pénzét, ha termékeit a vegetáriánusok lapjában reklámozza, mint ahogy fűnyírást és bokornyesést kínáló szorólapokat sem érdemes panelházak postaládáiban elhelyezni.

Hatékonyságát felmérni ugyan nem áll módomban, mégis, az egyik legcélirányosabb hirdetésnek tartom azt, amire a Népszabadság online kiadásában bukkantam rá. A lap egyik cikkében arról tudósítja olvasóit, hogy a Szegedi Ítélőtábla jogerősen három év börtönnel sújtotta azt a férfit, aki többször megrúgott egy gyemekotthonban felügyeletére bízott fiút. Egy oktató, látva, hogy a sértett rosszul van, egy ápolóval kórházba küldte a fiút, akit még aznap megműtöttek, mert hasűri vérzés alakult ki nála. Így a cikk. És közvetlenül alatta a hirdetés:
„Erős a vérzésed? Kérdezd a Libresse szakértőjét, és személyre szabott választ kapsz.”
Ez igen. Ezt nevezem én hatékony propagandának. Az ember, ha alkalomadtán össze-vissza rugdalják – ez manapság mindenkivel megeshet -, rögtön tudja, hova forduljon tanácsért.
Annak a szerencsétlen fiúnak eltávolították a lépét, így őt már nem fogja ez a hirdetés lépre csalni. Másokat még igen.
Sok cég és intézmény tanulhat ebből. Egy vidéki kultúrház a szombat esti Cigánybált skinhead találkozón hirdesse, ha telt házat akar. Kaviárt és libamájat árusító csemegebolt ne a nyugdíjasokat célozza meg, mert ínyencségei ott fognak porosodni a polcokon. A BKV se ajánlgassa kedvezményes bérletét Piripócsfalván, amikor nyilvánvaló, hogy eldugott falu lakosai nézelődni jönnek Pestre, s mivel nagyon hamar visszafordulnak, legfeljebb napijegyre van szükségük. Inkább egy olyan bankra hívják fel a figyelmet, ahol vezetőik biztonságosan elhelyezhetik azt a kevés pénzt, ami jövedelmükből megmarad.
A kereskedelmi propagandák sikere azonban nem mindig a cégek píár felelősein múlik. Az újságok vagy honlapok szerkesztőinek sem árt odafigyelni, elvégre ez az ő érdekük is, ha fizető hirdetőket akarnak szerezni. Amikor egy tragikus balesetről szóló hírben az áll, hogy a Mercedesben ülők mindegyike szörnyethalt, de a Renault utasai megúszták a szerencsétlenséget könnyebb sérülésekkel, akkor a cikk mellett legyen ott a Renault márkakereskedés hirdetése. Ha arról tudósít az újság, hogy tarfejű macsó legények megtámadtak egy védtelen fiatal lányt, álljon ott a közlemény mellett, vastagon szedett betűkkel: Használjon Viagrát! Vissza fogja nyerni férfiasságát.
Nem kimondottan hirdetés, de az eredményességre jó példa. Még a régi, fekete-fehér időkben történt, hogy a televízióban egy ismeretterjesztő előadás keretében szóba került a férfiak többségének legnagyobb félelme, az impotencia. Az adás váratlanul megszakadt, s a képernyőn megjelent az alábbi felirat: A hiba nem az Ön készülékében van.
Hát kell ennél hatékonyabb, biztatóbb szöveg?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarheel.blog.hu/api/trackback/id/tr621441168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása